Marți 22 martie 2022 începând cu ora 11 a avut loc un workshop organizat de SAS cu tema:
PROGRAMELE DE INSTRUIRE SIX SIGMA avându-l ca invitat pe dl. Gheorghe Cătălin Cazan, director pentru România și Republica Moldova a Six Sigma Institute.
După lunga perioadă de izolare provocată de pandemia de covid, întâlnirea s-a bucurat de mare interes mai ales că prezența a fost fizică și nu în sistem online (cum au fost toate întâlnirile din ultimii doi ani).
În sala C214, Corp C au fost prezenți studenți de la Facultatea de Științe economice, Administrarea afacerilor, cadre didactice, precum și membri CEx. SAS.
Întâlnirea a demarat cu prezentarea invitatului special, dl. Cazan Cătălin, care a arătat că un fost student al universității poate deveni prin multă muncă și perseverență un valoros om de afaceri, medaliat și apreciat de diaspora, dar și de autoritățile și oamenii de afaceri români. Cătălin Cazan este absolvent al Colegiului Național „Gh. Vrânceanu” din Bacău, al Facultății de Educație Fizică și Sport UVAB. și București, al Faculty of Business Management de la Victoria University din Wellington, Noua Zeelandă.
Institutul de management Six Sigma (SSMI) a fost fondat de Mikel J. Harry(28 decembrie 1951 – 25 aprilie 2017)statistician, expert în managementul calității și autor de cărți, împreună cu inginerul Bill Smith de la Motorola, prin 1986. Termenul Six Sigma provine din modelarea statistică a proceselor de fabricație. Strategiile Six Sigma urmăresc îmbunătățirea calității producției prin identificarea și eliminarea cauzelor defectelor și minimizarea variabilității proceselor de fabricație sau de afaceri. Motorola a fost pionierul Six Sigma, stabilind un obiectiv „six sigma” pentru afacerea sa. A înregistrat Six Sigma ca marcă la 11 iunie 1991. În 2005, Motorola a atribuit economii de peste 17 miliarde de dolari aplicând conceptele Six Sigma.
Doctrina Six Sigma afirmă că:
– eforturile continue pentru a obține rezultate stabile și previzibile ale oricărui proces sunt de o importanță vitală pentru succesul afacerii;
– procesele de fabricație sau de afaceri au caracteristici care pot fi definite, măsurate, analizate, îmbunătățite și controlate;
– realizarea calității produselor necesită angajamentul întregii organizații, în special din partea conducerii.
În cei peste 30 de ani de activitate, SSMI, aplicând doctrinele Six Sigma, a instruit specialiști din sute de companii și mii de persoane fizice, cu scopul de a-i ajuta să-și dezvolte întregul potențial în sectoarele și carierele lor. În aceste timpuri extrem de complexe bazate pe importanța datelor, toată lumea ar trebui să fie bine informată cu privire la instrumentele care le-ar putea permite să elaboreze, prelucreze și interpreteze date și să reacționeze prompt ajutând compania și pe ei înșiși.
Programele de formare organizate de SSMI pot fi accesate online oricând, la orice oră, 24×7, utilizând orice dispozitiv. Spre deosebire de alte programe de instruire, acestea constau din sute de videoclipuri(peste 1500 de tutoriale video livrate folosind metoda Over-the Expert’s Shoulder–OTES), peste 180 de documente de formare, diapozitive de antrenament practic și peste 40 de simulatoare, linkuri web și multe altele, proiectate de dr. Mikel, inclusiv instruire cu privire la utilizarea softwarelor statistice Minitab, JMP și MS Excel. Pentru a asigura un nivel ridicat de succes, SSMI® oferă decicursantului un arsenal de materiale tangibile și virtuale de învățare. Printre aceste numeroase active se numără consultanță, coaching și mentorat de talie mondială, precum și instrucțiuni video, cărți șiarticole tehnice, exerciții, studii de caz, simulatoare, calculatoare, documente tehnice, teste, inclusiv un sistem expert online.
Misiunea SSMI este aceea de a oferi instrumentele fundamentale, care permit oricărei companii să îmbunătățească calitatea produselor, serviciilor și în cele din urmă să-și crească satisfacția clienților săi.
Six Sigma a evoluat de la un simplu instrument de îmbunătățire a calității (pe la mijlocul anilor 1980), la un sistem de management al afacerilor. Chiar și astăzi, evoluția Six Sigma continuă, crescând atât în putere, cât și în diversitate, în întreaga lume. Din SUA, în 2004, SSMI a ajuns și în Europa și este un institut de instruire și consultanță care ajută companiile și persoanele fizice să obțină performanțe revoluționare și certifică capacitățile lor în acest sens. Coordonarea acestui institut î n Europa este realizată de Fabrizio Majorama.
Au fost prezentate mai multe tutoriale și un studiu de caz legat de implementarea panourilor solare plutitoare pentru a obține energie „verde”.
Întâlnirea a avut un puternic impact asupra audienței, urmând ca în funcție de programul dl. Cazan acesta să mai fie invitat și cu alte teme la fel de interesante.